4 Kasım 2016 Cuma

VEDAT FİDANBOY’UN “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN” ADLI ESERLERİ Abdullah Çağrı ELGÜN

VEDAT FİDANBOY’UN “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”  ADLI ESERLERİ
 Abdullah Çağrı ELGÜN                
HAYATI:
          1944 yılında Kırşehir’de doğdu. Kırşehir Lisesi mezun oldu. 1964 yılında, o günkü adıyla, Erzurum Nenehatun Kız İlköğretmen Okulu’nu dışarıdan bitirerek öğretmenliğe başladı.   Çeşitli köy okullarında bir süre öğretmenlik yaptı.
1968 yılında öğretmenlikten ayrılarak Ankara’ya yerleşti.
1969-1970 Öğretim yılında İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Klasik Diller ve Edebiyatları bölümünü kazandığı halde kayıt yaptırmadı.
1975-1976 Öğretim yılında Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Fen bölümüne kaydoldu. Buraya da devam etmedi.
1969-1972 yıllarında Ankara İmar Limited Şirketi,

1972-1974 Akbank Ankara Şubesi,
1974-1985 PTT Posta Çekleri Merkezi,
1985-2002 Barış Hafriyat ve Madencilik Anonim Şirketi’nde çalıştı.
 Sanata lise yıllarında, şiir ve öykü yazarak başladı. Kırşehir ve Yeni Kırşehir gazetelerinde köşe yazıları yazdı.
1964 yılında birkaç arkadaşıyla birlikte, Kırşehir Halkevi Yayın Organı olarak “Kervansaray” adlı, aylık sanat ve kültür dergisini çıkardı. Derginin mesul müdürlüğünü yürüttü.
1974 yılında “SEFİL SAVAŞÇILAR”, 1998 yılında “SEVDA AYLARI”, 2004 yılında "A'DAN ÖNCESİ", 2007’de “MABET” ve 2010, yılında da “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN” adlı şiir kitaplarını yayınladı.
Şiirlerinin bir kısmı: Kervansaray, Çele, Sanat Dünyası, PTT Dergisi, Ana, Eflatun, Müzik Magazin, Müzik Dünyası, Hisler Bulvarı, Simav Anadolu, Ra Sanat, Mavi Nil, İremcik vb. dergilerde ve birçok gazetede yayınlandı.

1970-1993-1994, Eflatun Şiir Antolojisi III ve IV (Nuşin KAVUKÇUOĞLU),
1990-2004, Türkiye Yazarlar Ansiklopedisi (İhsan IŞIK),
1994, Ana Antolojisi (Neclâ ÜNAL),
1995, Yürüyen Merdiven Şiir Antolojisi, I. II ve III, (Av. Zehra Birsen YAMAK),
1966 Yılı Şairler Antolojisi (Nuri KIRCIOĞLU),
1967, Resimli Genç Şairler Antolojisi (Sebahat OĞUZ),
2004, Mürekkep Şairler, Ankara (On Altı Şairin Hayatı ve Eserleri) (Ulviye SAVTUR),
2004, Şiirle Yaşayanlar Şiir Antolojisi (Hüseyin YURDABAK),
2005, Edebiyatımızda Şiir Yıldızları Şiir Antolojisi (Hüseyin YURDABAK),
2005, Türk Edebiyatında Bir Demet II (Hüseyin YURDABAK)
2006, Atatürk Şiirleri Antolojisi (Sevgi ESER)
2006, Bizim Ece Şiir Antolojisi (Ahmet OTMAN)
2009, Türkiye Edebiyatçılar ve Kültür Adamları Ansiklopedisi (İhsan IŞIK), ...vb
eserlerde yer aldı.

Birçok şiiri bestekârlar tarafından bestelenen Vedat FİDANBOY’un, TRT Türk Sanat Müziği repertuarında, bestelenmiş birçok şiirleri bulunmaktadır.
Evli; ve biri erkek, biri kız iki çocuk babası olan şair, MESAM (Musikî Eserleri Sahipleri Meslek Birliği); ve İLESAM (İlim; ve Edebiyat Eserleri Sahipleri Meslek Birliği) üyesidir.
2006 yılında İLESAM Yönetim Kurulu Üyeliğine seçilen şair, SAKÜDER (Sanat ve Sanatkârlar Topluluğu Kültür Derneği’nin de kurucu üyesidir.

“KARDELENSİN KALPTE AÇTIN” KİTABI HAKKINDA
Kitap, bir önsöz ile başlıyor. Bu yazının altındaki imza Hayrettin İVGİNe ait. Kitabın Beşinci ve yedinci sayfalardan itibaren Vedat FİDANBOYu tanıtan yazı yer alıyor. Dokuzuncu sayfada “Vedat FİDANBOY’un Şiirlerini Beteleyen Bestekârlar”ın isimleri, kitabın on birinci sayfasından itibaren de birinci bölümün şiirleri başlatılıyor.

Kitabın üçüncü sayfasında Hayrettin İVGİN’in Vedat FİDANBOY hakkındaki düşüncesi, kitabın genel olarak bir değerlendirilmesi olarak, önsöze yer veriliyor. Her kitapta olduğu gibi maalesef bu kitapta da yine imlâ, noktalama ve yazım kurallarının gözardı edildiğini görüyoruz:
Örnek:
1) Yanlış Yazım: “Vedat Fidanboy şairdir. Çünkü o; kendi bireysel dertlerini ve acılarını,
kuşku ve hasret duygularıyla özleştirerek şiir malzemesini bunlardan oluşturuyor. FİDANBOY, Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN,  s. 3”
Doğru Yazım: “Vedat FİDANBOY iyi bir şairdir; çünkü o; bireysel dertlerini ve acılarını,
kuşku ve hasret duygularıyla özleştirerek şiir malzemesini bunlardan oluşturuyor.

2) Yanlış Yazım: Şiirde sözcükler çok önemlidir. Çünkü şiir dediğimiz yapının esas malzemesi  sözcüklerdir. FİDANBOY,Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN, s.3” Doğru Yazım: Şiirde, sözcükler çok önemlidir; çünkü şiir dediğimiz yapının, esas malzemesi, sözcüklerdir.

3) Yanlış Yazım:“Sözcükler bir sünger gibidir. Dolaştığı her yerde, yazıya geçirildiği her kitapta, söylenen her ağızda ne varsa kendi bünyesine çeker. Böylece sözcüklere çeşitli anlamlar yüklenir. Sonuçta balon gibi şişer. Ama onu patlatmak için bir toplu iğnenin ucu yeterlidir.” FİDANBOY, Vedat ““KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 3”
Doğru Yazım:“Sözcükler bir sünger gibidir. Dolaştığı her yerde, yazıya geçirildiği her kitapta, söylenen her ağızda ne varsa, kendi bünyesine çeker; böylece sözcüklere çeşitli anlamlar yüklenir. Sonuçta balon gibi şişer; ama onu patlatmak için bir toplu iğnenin ucu yeterlidir.”

4) Yanlış Yazım: “...Bu anlayışa Vedat Fidanboy için “hayır” diyorum. FİDANBOY, Vedat ““KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 4”
Doğru Yazım: “...Bu anlayışa Vedat FİDANBOY için  “Hayır!”  diyorum.  ...gibi yazım yanlışları daha dördüncü sayfalara kadar olan cümlelerden, uzaklara kadar gitmeden göze çarpabilmektedir.
Basılan kitaplardaki diziliş ve düzeltmelerindeki kimi yanlışlıklara normaldir, gözüyle bakılması mümkün olsa bile, yazım yanlışlıklarındaki bariz hataları, ikaz ederek düzelttirmek gerekmektedir. Çoğu yayıncılardaki yanlışların azı, maruz görülse bile bu işi ciddiyetle yapmağa çalışan kuruluşlarda imlâ, noktalama ve yazım hatalarının çokluğu, okuyucunun canını sıkmakta ve onlarla dalga geçildiği izlenimi uyandırmaktadır.
Türk imlâsı, TÜRK DİL KURUMU tarafından çıkartılan İmlâ Noktalama ve Yazım Kılavuzu kitapçığında, yenilikler var ise, yenilikleriyle birlikte çıkartılarak piyasaya sürülmektedir. Ciddî kuruluşların bu kılavuzdan edinerek kitap düzelticilerine, kitapların tashihleri esnasında onlardan, daha hassas olmalarını isteyebilirler. Bu durumun inatla Türkçeciler ve okulların Fen Edebiyat Fakültelerinden mezun olsalar dahi kimi işin erbabı diyebildiğimiz  erbapların uygulamada ne kadar yetersiz kaldıklarını da mübalâğâsız belirtmek yerinde olacaktır. Kaldı ki diğer branşlarda bu hatalar, bariz bir şekilde ortaya çıkmakta ve telafisi mümkün olmayan yanlışlıklara sebebiyet vermektedir.
Netice olarak: Türk imlâsı her yazara ve yayıncıya göre değişkenlik gösteren bir sistem değildir. İmlâ, noktalama ve yazım kuralları bir millet için millî güvenlik, millî savunma kadar önemli ve gereklidir. Her gelen yazar, her önüne gelen yayıncı, yeni bir sistem önerebilse bile bir eseri piyasaya sürerken, bu bir öneri kitabı olmadığı için kurallar uymak ve bu kuralların şiddetli savunucusu olmakla mükelleftirler.
                                                                 
ŞAİRİN, ŞİİRLERİNDE KULLANDIĞI SANATÇILARIN İSİMLERİ:
Şair sadece zamanı anlatmıyor. Günümüzü, devrin yaşayan sanatçılarıyla, dostlarıyla geçmişteki ünlülerle içinde bulunduğu hayatı cıvıl cıvıl, dolu dolu yaşıyor; ve okuyucuya da yaşanan bu zevkleri, hazzı yaşadığı gibi anlatıyor.
Şairin, kitabında geçen yer isimleri, devlet büyükleri, tarikat uluları, şiirin geçmişten günümüze ölümsüzleşerek ulaşan meşhur şehirler, semtler ve yörelerin isimleri anlatılıyor. Şairin hemhal olduğu, toplantı yerleri Bursa, Bodrum, İstanbul, Üsküdar, Kadıköy, Ankara Şiir Akşamları, MESAM, İLESAM, Atakule, Kale Şiir Dinletileri, Cemal Safi’nin Yeri, Vedat’ın burada toplanan ve şiir dinletilerine katılan can dostları, udiler, nihavent makamı yer bulmaktadır. Vedat FİDANBOY,  şiir dinletilerine katıldığı il içi ve il dışındaki mahallî isimlere şiirlerinde yer veriyor. Bu şiir mekanlarını ve şiir dinletilerinin yapıldığı yer, semt, şehir ve ülke isimlerini şiirlerine altın levhalarla asarak ölümsüzleştirmiştir. 
Eski İLESAM başkanı İsmail KARA’nın bugüne kadar İLESAM’a uğramış hangi sanatçı var ise hepsinin fotoğraflarını çekerek müthiş bir fotoğraf koleksiyonu yaptığı gibi FİDANBOY da geçmişte beraber olduğu; fakat bugün ahirete yolcu ettiğimiz şairler, yazarlar, söz yazarları, besteciler ve diğer sanatçılarla olan münasebetleri de Vedat’ın şiirlerinde dile getirilmiştir. Bu sebeple, şairin şiirleri geçmişten geleceğe, yazılı bir belge niteliği taşıyor.

Vedat FİDANBOY’un bu eseri, günümüzün yaşayan ve ahrete intikâl etmiş bir çok dost; ve bildik sanatçıların isimlerine yazılmış şiirleri ile geçmişin şuara tezkiresi, bugünün, yazılı şiir ansiklopedisidir. FİDANBOY’un bu eseri, geçmişten geleceğe uzanacak bibliyografya, mekanları, yer adlarını, şehirlerin özelliklerini anlatan şehir yıllıkları niteliği arz etmektedir. Gelecekte edebiyat tarihçileri, araştırmacılar, şehir yıllıkları yazarları, ansiklopedi hazırlayıcıları bu kitaptan yeteri kadar istifade edeceklerdir.
Şairin şiirlerinde kullandığı, dost diye sarıldığı ve bahsettiği isimlere bakınca sanatçının ne kadar şen şakrak, pür neşe yaşadığını da görmek mümkün oluyor:

Sezar, Abdürrahim KARAKOÇ, Mihriban, Krem, Ağgelin, Mecnûn, Şakiroğlu, Azrail, Yunus, Merve, Öcal, Esra Esin, Alper, Allah, Fidanî, Tanrı, Özlem, Fas, Çin, Hasret, Ahiler, Kırşehir, Aşık Paşa, Farsça, Karakut, Terme, Mahmut, Zehra Birsen YAMAK, Mevlânâ, Cuma, Kanuncu Behzat ÇİĞİLTEPE; Şair Cemal SAFİ, Bestekâr Hüseyin SOYSAL, Ankara, Kızılay, Ulus, Sıhhıye, Radyo Evi, Opera, Altındağ, Ankara Hali, Bent Deresi, Cebeci,  Hisar, Suluhan, Hacattepe, Hergele, Hoşdere, Çankaya, Köşk, Farabi, Atakule, Başkent, Millet Meclisi, Millet Vekilleri, Akçay, Kafdağı, Namaz, Abdest, Cemaat, Anadolu, Vatan, Millet, Atatürk, Türk, Türkiye, Leylâ, Bestekâr Tahir SIRAL, Vedat ÇETİNKAYA; Suat YILDIRIM, Esma BAŞBUĞ, Bestekâr Bedri AYBARS, Bestekâr Uğur BAYRAM, Azer BÜLBÜL, Ercan AKBAY, Bestekâr Fikret YILDIZ, Bestekâr  Edvan KENGİL, İstanbul Üsküdar Musiki Cemiyeti, Selâhaddin PINAR, Aslı, Kerem, Şirin Ferhat, Muammer BAYDERE, Öğretmen Hasan NURANSOY, Çoban Yıldızı, Hirfanlı Köyü, Merdeşe Köyü, Rasattepe, 10 Kasım, Ülkü, Özgür, Almanya,  Kasımpatı, Karga, Ahmet Efendi.... vb. gibi bir kısım isimleri ölümsüzleştirdiğini görüyoruz.
KİTAP HAKKINDA BİLGİLER:
Vedat FİDANBOY’un,  “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN” (ŞİİR)” adlı kitabı, toplam: 192, sayfadan oluşuyor. Bu kitapta şu bölümler yer alıyor:
“AŞK ve SEVGİ ÜSTÜNE I. BÖLÜM,  (s.11-130); 
GÖNÜL MABEDİME SONRADAN GÖNDERİLENLER, II. BÖLÜM, (s.131-152),
 “GÖNÜL MABEDLERİME SONRADAN GÖNDERDİKLERİM, III. BÖLÜM, (s.153-166)”,
“ IV. BÖLÜM (s.167-176)”,
“CUVALDIZLAR, İĞNECİKLER, V. BÖLÜM (s.177-192)” olmak üzere sayfalandırılmış olarak görülüyor.

Kitaba ismini veren  “KARDELENSİN KALPTE AÇTIN”  on beşinci sayfada  yer alıyor. Şiirin “KARCİĞAR” makamında bestekâr sn. Bedri AYBARS tarafından da bestelendiği dipnotunda belirtiliyor.
Şair, şiirini Aruz kalıbının “Fâilâtün fâilâtün fâilâtün fâilün” temel kalıplarından biri ile yazdığını şiirin son mısrasının altına yazarak gösteriyor. Sanatçının bu yazımında da büyük Aruz Kusurları (Med, Medli imâle, imâle, zihaf, ulama) yaptığını söylemeliyiz. Aruz Veznini, Döneminin bağımsız şairlerinden Mehmet Âkif ERSOY, Servet’i Fünûn’dan Tevfik FİKRET ve Sembolistlerden Ahmet Haşim ve Klasik Edebiyat şairlerimizden Yahya Kemal BEYATLI’nın millîleştirdiğini ve aruz kusurları yapmadan çok güzel, şiirler yazdıklarını söylemeliyiz. 
Şairin Aruz Vezni ile Yazdığı Şiirleri:

Kardelensin kalpte açtın, kar düşerken üstüne,
Gel güzel kız, gel bu mevsim, kardelen ol, aç yine!
Sonbahardan geçti gönlüm, kışta sevdim ben seni.
Gel güzel kız, gel bu mevsim, kardelen ol, aç yine!
Dertli gönlüm neş’e dolsun, mis kokundan saç yine!..

Hak özenmiş, tek yaratmış, sanmasınlar dengi var!
Kor dudaklar aşka doymaz, ah, ne mâsum bengi var!
Saçta meltem, gözde sevda, tende leylâk rengi var!
Gel güzel kız, gel bu mevsim, kardelen ol, aç yine!
Dertli gönlüm, neş’e dolsun, mis kokundan saç yine!
“Fâ i lâ tün/  fâ i lâ tün/  fâ i lâ tün/  fâ i lün”
  -   .  -  -   /   -   .  -  -  /   -   .  -  -  /    -   .  - 

        FİDANBOY, Vedat ““KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 15”

AL RESMİNİ BİR GÜL GİBİ TAK GÖĞSÜNE
Al resmini, bir gül gibi tak göğsüne gez öyle,
Sevdâmızı hiç gözleme, sazın ile çal söyle.
Vur tellere, dök derdini,  duysun seni el âlem.
Sevdamızı hiç gizleme, sazın ile çal söyle.

Cansın bana candan öte, artık bunu bil cânım
Aşkın ile yık bentleri, dol kalbime dol cânım,
Her derdini gönder bana, sen neş’eli ol cânım,
Sevdamızı hiç gizleme, sazın ile çal söyle.
Mef’ û lü / me fâ î lü/ me fâ î lü/ fe û lün
-       -   . /    .   -  -  ./    .    -  -   ./   .  -  -
FİDANBOY, Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 26

VAR MI BİLMEM ALDATILMIŞ?
Var mı bilmem, aldatılmış, sahte birkaç yaş ile?
Gözleriyle vurdu kafir, astı kirpik, kaş ile.
Kimse bilmez kâtilim kim; çünkü kansız elleri.
Gözleriyle vurdu kâfir, astı kirpik, kaş ile.
“Fâ i lâ tün/  fâ i lâ tün/  fâ i lâ tün/  fâ i lün”
  -   .  -  -   /   -   .  -  -  /   -   .  -  -  /    -   .  - 
FİDANBOY, Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 27”

      NE SİTEMDİR NE İLTİFAT

Ne sitemdir ne iltifat ne de nazdır, efendim.
Seni çok sevdi gönül, çok bile azdır efendim!..
Ne desem kâfi değil, anlatamam aşkımı ben.
Seni çok sevdi gönül, çok bile azdır efendim!..
“Fe i lâ tün/  fe i lâ tün/  fe i lâ tün/  fe i lün”
    .  .  -  -   /   .   .  -  -  /    .  .  -  -  /     .  .  - 

        FİDANBOY, Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 59”

EMMİ OĞLUM MEMLEKETTEN BİR HABER VER
Emmi oğlum, memleketten bir haber ver, tel ile.
Düşte gördüm sevdiğim yâr, aşk yaşarmış el ile.
Terzi Ahmet, Albay’ından “Tez izin al, gel’” diyor.
Düşte gördüm, sevdiğim yâr, aşk yaşarmış el ile.

Emmi oğlum, altı gündür kaçtı uykum, yatmadım.
Ben ki asker arkasından, kahpe kurşun atmadım.
Bunca yıldır, ben o yârdan hiç ihanet tatmadım.
Düşte gördüm, sevdiğim yâr, aşk yaşarmış el ile.
Tez haber ver, emmi oğlum, memleketten tel ile...
“Fâ i lâ tün/  fâ i lâ tün/  fâ i lâ tün/  fâ i lün”
  -   .  -  -   /   -   .  -  -  /   -   .  -  -  /    -   .  - 

         FİDANBOY, Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 80”

ARUZ ŞİİRLERİ
Vedat FİDANBOY’un Aruzla yazılmış şiirleri, daha ilk bakışta, ARUZ KUSURLARI ile dolu olarak karşımıza çıkmaktadır. Aruz şiirde de maharet, Aruz Veznini Med, medli İmâle, Zihaf, Ulama gibi Aruz hataları yapmadan kullanabilmektir.

Edebiyat tarihimizde hiç okuma yazması olmadığı halde ARUZ VEZNİ ile şiirler yazan (ümmi) şairlere de sıkça rastlanmaktadır. Bu, ümmi dediğimiz şairler, ellerine geçirdikleri kuru söğüt dallarından kırdıkları uzun çöpleri uzun, kapalı; kısa çöpleri de kısa, açık hece olarak addederek ARUZ VEZNİ ile çok güzel şiirler yazdıklarını öğrenmekteyiz.

Günümüz şairlerinden kimileri de bu nostaljiye katkı sağlamak maksatlı ARUZ VEZNİ ile şiirler yazabilmektedirler. Bu faaliyetleri de yadırgamamak ve Edebiyatımızın belli bir döneminde zirve isimler meydana getiren bu veznin günümüz şairlerince de kullanılması bizce, sadece bir öğünç vesilesi olabilir. Vedat FİDANBOY da bunlardan biridir.

VEDAT FİDANBOY’UN ŞİİRLERİ:

FİDANBOY,  yazdığı şiirlerde sade, açık külfetsiz, halkın çarşıda pazarda kullandığı dile şiire getirerek Türkçenin maharetini göstermiştir. Onun dilinde ve zekâsında Türkçe, kıvrak, işlek ve bütün sadeliği ile konuşulan dildir. Bu İstanbul hanımlarının ve beylerinin o güzel, nezih anamın ak sütünden daha ak ve pak olan güzel söyleyiştir.  Vedat FİDANBOY şiirlerinin tamamında bu orijinaliteyi yakalamıştır.
Türkçe Vedat FİDANBOY’un şiirlerinde gül, yasemin, lavanta, kekik, biberiye, turunç, menekşe, bergamot, akasya, mersin, dikenli çöğen, limon, nane gibi mis kokular kazanır. Her çiçek her ses her nefes onun kıvrak zekâsı, işlek Türkçesi maharetle kullandığı kelimelerde hayat bulur ve nihayet bu kelimeler yan yana dizilerek şiirleşir, sayfalara dizilir. Kitap olur vitrinlerde gezinir.
Şair, FİDANBOY,  2007 yılında SAKÜDER (Sanat ve Sanatkârlar Topluluğu, Kültür Derneği) Yayınları Yay. No: 4, İnkansa Matbaacılık Tic. Lti. Şti, ISBN: 978-975-00622-3-0 numaralı şiir kitabının adına “MABET” ismini vermiştir.
Vedat, mânâsından anlaşıldığı gibi gerçekten sıkı dost… Sn. Vedat FİDANBOY, dostlarına sıkı sıkıya bağlı. Kendisi gibi onun dostları da Vedat’a  karşı vefalılar. Bunu bestelenen şiirlerinden ve kendisine yazılan “Vedat FİDANBOY” şiirlerden anlıyoruz. Şairin bu son kitabında özellikle kendi yazdıkları ve dostlardan kendisine yazılanlara ayrı ayrı sayfalar ayırıyor.
Şair,Ankara’yı Ankara’nın güzelliklerini, İstanbul’u ve istanbul’daki bazı semtlerle haşır neşir olduğunu bu şehirlerin ve semtlerin isimlerine nakış nakış, inci inci dizdiği kelimelerde görüyoruz. İstanbul, İstanbul’da Kadıköy, İstanbul’da Üsküdar. FİDANBOY’un takıldığı ve güzelerine güzelliklerine bel bağlayıp gönlünü avutan birkaç semt...
FİDANBOY mahallî dili, yaşadığı yöreyi, şehirleri, semtleri, sevgilileri, sevenlerini öylesine güzel, orijinal; fakat kolay ve külfetsiz bir dille anlatıyor ki, bunu, şairim diyen her babayiğit başaramamıştır.
FİDANBOY’un şiirlerinde edebî sanatlara da yer veriyor. Mecaz, Münât ı nazır (Tenâsüp), Müblâğa, Tezar, Leff ü Neşr, Tevriye, tecahül i ârif bunlardan sadece bir kacıdır.
Sanatçı bu sanatı kullanırken kelimeleri öylesine güzel, öylesine âhenkli ve orijinalliklerle seçiyor ve yerli yerinde  kullanıyor ki hayran kalmamak elde değil.
Örneğin:
“Seni çok sevdi gönül, çok bile azdır efendim!..”  

FİDANBOY, Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 59”

     Vedat FİDANBOY, şiirlerinde kelimelerle bir genç kızın halı tezgahında halı dokuduğu gibi ipekten halı dokuyor. O şiir Türk zekasını, Türkçenin anamızın ak sütünden ak saflığını, güzelliğini, temizliğini, berraklığını katarak bir bardak su azizliğinde bize sunuyor. Biz bu muhteşem berraklıktan, saflıktan doyumsuz tatlar alarak kana kana içiyoruz. Türkçeyi ve Türk şairlerinin dehasını bir kez daha takdir ediyoruz.
       Şairin şiiri, okuyanları cezbeden kıvrak ve ince zekasını yeteneğini dahiyane kullanarak görücüye çıkartıyor. Onlardan Ankara Güzeli, İstanbul Dilberi Kadıköy ve Üsküdar leylakları, zambakları, kardelenlerini gözümüzün önüne getiriyor. Seyretmek ve onlarla başka diyarlar, başka mekanlar, denizlere, ummanlara yelken açmak için fırsatlar sunuyor. Şiirlerinin mısralarına konuk ediyor. Hatta onlarla hem hal olup birlikte yolculuk edip ufuklar aşıyoruz. Vedat FİDANBOY, gönüllerden sevgi okuyup gönüllere sevgi dokuyor…
          Sanatçı Vedat FİDANBOY, “KARDELENSİN KALPTE AÇTIN” kitabından başka “MABET” adlı kitabında da aşağıdaki isimlerden bahsediyor, onlara şiir bahçesindeki kelimelerle mısralar örüyor:
         Nuri KIRCIOĞLU, İdris DİNÇER, Sebahat OĞUZ, Neclâ ÜNAL, Vural ŞAHİN, Nuşin KAVUKÇUOĞLU, Hüseyin YURDABAK, Bizim Ece, Ahmet OTMAN, Ali ESER; Sevgi ESER, Ali Naili ERDEM,  Av. Rıza Nurettin SELÇUK, Yılmaz AYBAR, Prof. Dr. İsa KAYACAN, Yazar Faruk ORAY, Şair Sevinç ATAN, İsmet Bora BİNATLI, Şair ve Söz Yazarı Hüseyin ATMACAOĞLU, Selçuk ALPARASLAN, Murat DUMAN, Duran DEVECİ, Şair Bestekâr, Ayten ÇINAR, Mehmet Âkif Balkanlar, Fikret, Yahya Kemâl, İstiklâl Marşı, Arif Nihat Asya, Ahmet Haşim, Cahit Sıtkı, Orhan Veli, Abbas, Melih, Oktay, Selçuk Alpaslan,  Turban, Velâ Bellâ, Şair Turgut YARKENT, Bestekâr Vedat Yıldırım BORA, Turhan TAŞTAN,   Halil SOYUER, Nasrettin Hoca,  Tuzla, Dr. Bekir MUTLU,  Şair Orhan EFE, Selim ARU, Osman Atillâ, Şair Fahriye GÜNEY, Nurten FİDANBOY, Tahir Kutsi MAKAL, Tahir Kursi MAKAL Eşi, Şair A. Fidan TANERİ, İlter YEŞİLAY, Şair Öğretmen Cihan EROĞLU, Yalçın GÖKMENOĞLU; Nuriz GÖKMENOĞLU, Şair Muzaffer KÖNDEL, Hüseyin SOYSAL, Zeynel, Volkan, İlter, İmdat GÜMÜŞ, Gül Hanım, Ressam Şair, Mehmet Halit BOZKURT, Atatkule, Kubbe Resteurant,Yezit, Harun, Mehmet HACIİSMAİLOĞLU, Metin YARICI, Muammer BAYDERE, Nusret ÇAL, Orhan BÖRÇEK, Oya ŞAHİN, Semih AŞTIPARMAK, Sevgi ve Ali ESER, Sevim TÜBLEK,Sevinç ATAN, Şakir SUSUZ,  Tamer ÇAKI, Nusret ÇAL, Tahir SIRAL, Uğur EKİZ, Abdullah SATOĞLU, Özkan GÖNLÜM, Hamit KILINÇ, İbrahim YAMAN, Hamit KILINÇ, M. Turan YARAR, Sedat GÜNAY, Cahide ULAŞ, Nevin KURULAR, Yahya AKHENGİL, M. Emin ULU, Hasan AKAR, Tokat, Bahri SOHTORİK, Şair yazar Fahriye GÜNEY, Abdi İpekçi Parkı, Onbaşı Seyit, Mehmetçik, Mustafa CEYLAN, Avrupa, Ermeni, Rum, Anzer Balı, Ermeni, Rum, Avrupa, Kars, Bolu, Şeref TAŞLIOVA, Nermin KILIÇARSLAN, Mine ÖZDEN, Şair Vural ŞAHİN, Müjdat KAYAYERLİ, Nevruz ERKEN, Gülten ERTÜRK, Prof. Dr. Himmet KARAZEYBEK, Şehri UYSAL, Zeynep KÖŞKER, Ahmet SEVGİ, Remzi KARA, A. Ziya ÖĞÜTCEN, Osman KARAASLAN, Simav Şiir ŞENLİKLERİ, Harran Üniversitesi Şiir Şöleni, Mustafa MALAY, Bestekâr Fikret YILDIZ, Suat YILDIRIM, Esma BAŞBUĞ, Bedri AYBARS, Tamer GÜLCÜ, Mustafa YAŞAR, Ercan AKBAY, Aşık Veysel, Besteci Uğur BAYAR, Edvan KENGİL, Selâhaddin PINAR, Mekke, Haç, olarak zengin yer adları, kişi isimleri; ve bu isimlere yazılan şiirlerine yer veriyor.

ŞAİRİN ŞİİRİNDE GERÇEKLEŞTİRDİĞİ ORJİNAL BULUŞLAR: 
Vedat FİDANBOY, genel olarak bütün kitaplarındaki şiirlerinde ve özellikle “KARDELENSİN KALPTE AÇTIN” adlı şiir kitabında kolay söyleyiş, orijinal buluş, kelimeleri yerleştirmekteki maharet, yazılan her şiirde, görülen, bilinen söylenebilecek; fakat kimsenin her ne hikmetse söylemeyi başaramadıkları söyleyebilme yeteneği var. Eski, orijinal; fakat eskiyi tekrar değil... Eskide yeniyi keşfetme, yenilenmeyi yakalama, söylenmişi kendine has bir uslûpla dile getirmiştir. Bu söyleyişleri orijinal bir söyleyişle yeniden söyleyebilme yeteneği, kulağa, göze ve Türk edebiyatının iki ölçüdeki iki tarzını da, hece ve serbest vezin, şiirlerinde ustaca kullanabilmiş sanatçılardandır.
FİDANBOY, şiirlerinin konu ve temâsında tamamen mahallî, yerli ve millîdir. Onun anlattıkları Türk Tarihine, Türk Edebiyatına, Türk Edebiyat tarihine her zaman kaynaklık edebilecek niteliktedir. 
Şiirde az söz ile çok şey ifade etmek. Herkesin bildiğini, duyduğunu düşündüğünü; ama ifade edemediğini çok basit bir şekilde, kolay ve açık, herkesin çok rahat anlayabileceği biçimde ifade edebilmiş olması dikkate şayandır.
Araştırmacının işi de mercimekten, bulgurdan, pirinçten taş seçer gibi ince eleyip sık dokuyarak şairin çektiği çileyi anlayarak görerek, halı dokur gibi, dantel örer gibi bir titizlik içerisinde eline aldığı malzemeden SELİMYE gibi bir şaheser meydana getirmek, yapmak araştırmacının işidir.
Vedat FİDANBOY’un şiirlerinde müthiş bir kurgu, hayâl gücü, muhayyile, sentez, ayrıştırma, parçadan bütüne, bütünden parçaya, tüme varım, tümden gelim; bütünde güzellik, âhenkte güzellik, ritimde, asonasta, orjinallik, görünüşte güzel, sade açık külfetsiz bir Türkçe ile hitabet var. 
Hele hele eleştirmenler; güzel şiiri, müthiş şairini bulunca, “ALTININ DEĞERİNDEN SARRAFIN ANLADIĞI GİBİ” iyi şiirden de şiir eleştirmenlerinin ve şairlerin anlayacağını bilerek ince eleyip sık dokuyarak inceliyor, okuyor ve değerlendiriyor.
Vedat FİDANBOY’un bu dediğimiz sözlerimize belge ve destek aranacak olursa,  aşağıdaki sözlere bir göz atmak yeterli olacaktır:

ŞİİRLERİNDE KULLANDIĞI  MAHLASLAR:
Şair şiirlerinde Halk Edebiyatının belirgin özelliklerinden olan son dörtlükte isim; veya mahlas kullanıyor. Şiirlerin son dörtlüğünde, şairin ismin yerine başka bir isim veya doğrudan kendi ismini kullanma, Halk Edebiyatının(Âşık Edebiyatı) bölümleri arasında incelenmekte olup yaygın bir gelenektir. Vedat FİDANBOY’da da bu durum, mahlas kullanma, göze çarpmaktadır. 
Halk Edebiyatı sanatçılarında ozanlarda, halk aşıklarında görülen bu gelenek, zamanımızın kimi çağdaş şairlerinde de devam edegelmektedir.
Şair FİDANBOY, mahlas olarak kendisine Fidanî, FİDANBOY, Vedat FİDANBOY gibi isimleri seçmiş olduğunu görüyoruz Vedat FİDANBOY’un aşağıdaki kimi şiirleri bu söylediklerimize dayanak teşkil etmektedir:

EDEBÎ KİŞİLİĞİ:

Şiirlere Yorum (s.184),  Bir Garip Ademiz Uslu ve Kurnaz (182),  Dandini 3 (179), Mustafa Kemal’ce (169), 
II. BÖLÜM de yer alan şiirlerden:(Gönül Mabedime Sonradan Gönderilenler) “Rıza AKDEMİR (133), Abdullah SATOĞLU (134-136), İsa KAYACAN (139), Sevinç ATAN (143), İsmet Bora BİNATLI (141), Salim AKDOĞAN (142), Davut CÖMERT (143), Sevgi ESER (144), Rabia GÖLBAŞI (145),  Mehmet KAHVECİOĞLU (146), Ramazan KURT (147), Şakir SUSUZ (148),  Nevzat TAŞKIRAN (149), Mahir ÜNAT (150),  Orhan VERGİLİ (151), İbrahim YAMAN (152), Ağaç ve Orman (134), Küçücüksün Ufacıksın (124), Ağlar (112), Hep Birlikte Gülelim (106), Kız Sen Yoksa Âzerî Azebaycanlı mısın? (Azerî Aşkı / s. 94), Gel de Beni Utandır (84),  Seni Sordum Sevgiline (82),  Biz Böyle Yetiştik Biz Böyle Gördük (60), Bir Yâr Sevdim Her Gün Sarhoş (52), Eskidenmiş (22), Utansın (18), İncitip Kırsan da (17) şiirleri  dikkati çekmektedir.

Garamnâme, Kuruş Kuruş Harcarım, Eski Yeniler, Çırak, Sahte Aydınlarımız, Ömür Denen Saat, Çelmeye Gelenler, Saraylar, Taraf,  Son Ders, , Dandini,  İçimdeki Dünya, Ölüme Dair, Kainatı Yakarım, Ankara Güzel Görsün, Oyy!.., Milletim ve Ben, Kan Gövdeyi Götürecek, Boyun Devrilsin ...vb şiirler görülen, yaşanan ve hayata dair tecrübelerin bir belgesi niteliğindedir.
Şair şiirlerinin bütününde yaşayan sade bir Türkçeyi kullanıyor. FİDANBOY’un dili işlek, zekası kıvrak, şiirine malzeme ve kelime bulmaktaki mahareti şaşırtıcıdır. FİDANBOY, halk deyişlerini mısralara yerleştirmekteki hüneri, kişi isimlerini şiir deryasının üstüne renk renk, çiçek çiçek serilmiş halı gibi birer seccade dokuma titizliğinde yerleştirmedeki ustalığı, hayret vericidir.
Vedat FİDANBOY, geçmişte geleceği gören, uzak görüşlü, halk deyişlerini, Türkçeyi ustaca kullanabilen çağdaş bir şairdir. Yaşadığı mekanlara dair verdiği bilgiler, birlikte olduğu ünlüler, sanatçı dostları; ve nihayet bunların karakterlerini ortaya koyan portreleri şairi ölümsüzleştirmektedir. FİDANBOY, sadece bugünün şairi değil; gelecek yüzyıllara da damgasını vurmuş, mührünü kazımış ve ben Ankaralı şairim diye şiirleriyle kendisini tescil ettirmiş bir sanatçıdır. Kısaca “Ankara kimindir?”, “Ankara kime aittir?” sorularının cevabı Vedat FİDANBOY olacaktır.
Bestelenen şiirleri, Ankara’yı tanıtmaktaki mahareti coğrafî bölgeleri, semtleri Ankara’nın eğlence yerlerini, şairlerin toplantı mekanlarını; ve en önemlisi hangi şairin kimlerle, nerede vakit geçirmiş, kimlerle dostluk kurmuş ve nihayet kimlerle ve nerelerde hayat sürmüş olduğunu, bu mekanın yerin ve şehrin kimlerin olduğunu da ortaya koyuyor.
            “Gidemediğin yer senin değildir.” sözü gereği  FİDANBOY anlatılan mekanlarla öylesine iç içe senli benlidir ki artık, o yer FİDANBOY, FİDANBOY o yerdir. FİDANBOY Ankara’dır, Çankaya, Kızılay, Sıhhıye, Cebeci, Ulus’tur. FİDANBOY: Cemal SAFİ’nin Şiir Dinletilerinin mekanı, Abdullah SATOĞLU,  Hüseyin YURDABAK, Halil SOYUER,  Yahya AKENGİ, Avni ANIL,  Tahir SIRAL, Mustafa MALAY, Fikret YILDIZ...ve benzerleridir.  FİDANBOY’u ne mekanından çekip alabiliriz ne zamanından... FİDANBOY zamana damgasını vuran, mührünü, “Vedat FİDANBOY”  olarak Sinan’ın, Selimiye’ye nakşettiğin gibi kitabının sayfalarına altın harflerle vurmuş ender sanatçılardandır.

Bize düşün görev ise bu unutulmuşları hatırlatmak, gün ışığına çıkartmaktır. “YAŞAYANA VERİLEN BİR TEK GÜL; ÖLÜYE VERİLEN TANTANALI ÇELENKLERDEN ÇOK DAHA KIYMETLİDİR” diyerek içimizde yaşayan bu değerlere gereken ilgiyi, alâkayı göstererek bir caddeye, sokağa, okula, camiye, üniversiteye, parka yerleşim yerlerine, semte, bu kıymetlerin adlarını verebilmek saadetini yaşarken tattırabilmektir.
Eğer bizler bunu yapamaz isek: “MARİFET İLTİFATA TABİDİR” sözü gereğince hem marifetliler hem de  başka kıymetler elimizden kaçıp gider ki bizler öylece kalakalırız.

HECE ŞİİRLERİNDEN SEÇİLEN ÖRNEKLER:

      RÜZGÂR KANATLI ÇOCUK

Söyle bana, kaç mevsim, kaç yıl geçti aradan?
Ömrümün ilkbaharı, ilk aşkı, tatlı çocuk!
Ne ben seni unuttum ne sen beni terk ettin.
Kalbimde esip durdun, rüzgar kanatlı çocuk...

Senden aldım içime, çektiğim her nefesi,
Göğsüme gökyüzünden, sen indirdin güneşi.
Körükledin yıllarca, içimdeki ateşi.
Kalbimde esip durdun, rüzgâr kanatlı çocuk...

Eller gibi terk edip, hayatımdan çıkmadın.
İlk aşkın kalesini hasretinle yıkmadın,
Gece gündüz benimle, olmaktan hiç bıkmadın.
Kalbimde esip durdun, rüzgâr kanatlı çocuk...

Yıllarca hep bekledim, gökyüzümden sağ diye
Şu yanan yüreğime, yağmur ol da yağ diye,
Madem yoktu bulutun, söyle, niçin, ne diye?
Kalbimde esip durdun, rüzgâr kanatlı çocuk...

         FİDANBOY, Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 20”

      N’EYLEYİM?

N’eyleyim en güzel şarkıları ben?
Notalar âhımla ağlamıyorsa!..
Aşkımın önünde eğilip dağlar,
Yolları yoluna bağlamıyorsa!..

N’eyleyim bu gönlü bu yüreği ben?
Can evim sensizse, canda değilsen,
Bir başka rüzgârsa başımda esen,
O rüzgâr başımı dağlamıyorsa!..

N’eyleyim hayatı ey, benim yazım!
Sen yoksan b u dünya, bana  ne lâzım.
Atmasın bu kalbim, dursun şu nabzım.
Varlığın kanımda çağlamıyorsa...
FİDANBOY, Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 30

İSTANBUL BENİM KALBİM, ÜSKÜDAR SENSİN YÂRİM

Bir sevgilim daha var, “Üsküdar” derler ona,
Öyle güzel ki canım, benziyor tıpkı sana.
Hiç darılıp gücenme, ne olur kızma bana.
Kıskanmayı bırak da hiddetin dinsin yârim
İstanbul benim kalbim, Üsküdar sensin yârim!..

Efkârlı sularından yorgun geçen her gemi,
Sana taşır ruhumu sana taşır gölgemi
O şen şakrak türküler, ısıtırken gecemi,
Ay ışığı gözlerin, Boğaz’a insin yârim.
İstanbul benim kalbim, Üsküdar sensin yârim!..

El ele Kuzguncuk’ta koşup durduk yarına.
Değişmem o anları, ömrün bütün varına,
Çengelköy rüzgârları vurunca saçlarına,
Ruhuma leylâkların, kokusu sinsin yârim.
İstanbul benim kalbim, Üsküdar sensin yârim!..

Özlemin Doğancılar, sitemin Beylerbeyi,
Kız Kulesi vuslatın, unutturur her şeyi.
Kandilli’de tattım ben, sevinci ve neşeyi,
Deli gönlüm aşkınla her an övünsün yârim
          İstanbul benim kalbim, Üsküdar sensin yârim!..

Güç tanımam dünyada, bu zinciri kıracak.
Bizi bir birimizden koparıp ayıracak.
Elbet seven yârini, koruyup kayıracak.
Ağyar her gün ağlasın, dostlar sevinsin yârim
İstanbul benim kalbim, Üsküdar sensin yârim!..

Türkü eyle diline, dilden dile yay beni
Ya “Kâtip”in olayım ya “Çavuş” un say beni.
Bas bağrına ne olur, al gönlüne koy beni,
“Sevgilin kim?”, derlerse, “Üsküdar” densin yârim.
İstanbul benim kalbim, Üsküdar sensin yârim!..

N’eyleyim Üsküdar’sız seni, n’eyleyim?
Ben sensiz Üsküdar’da nasıl gönül eyleyim?
Üsküdar...Sana fedâ fdâ sana her şeyim.
Kollarında kalp ağrım, bırak da dinsin yârim.
İstanbul benim kalbim, Üsküdar sensin yârim!..
FİDANBOY, Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 39

      TÖREYE İSYAN(İNTİZAR)
Hiçbir ah, havada kalmazmış zirâ!
Bizim de ahımız kalmasın Tanrı’m!..
Tertemiz bir aşka, kirli iftira,
Atan kullar iflâh, olmasın Tanrı’m!..

Cehennem olmuştur bize bu yöre,
Doğmadan ölmüşüz göz göre göre
Batsın böyle kanun, böyle bir töre.
Yapan kullar iflâh olmasın Tanrı’m!..

Katlimiz vacipmiş adalet bu ya!..
Kimi at üstünde kimisi yaya.
Gündüz silah çatıp, gece uykuya,
Yatan kullar, ifl3ah olmasın Tanrı’m!..

Yeri yok Kur’an’da böyle törenin,
Sevenin katline fetvâ verenin.
Sevginin yerine gönüllere kin,
Katan kullar iflâh olmasın Tanrı’m

Şefkâtin dünyayı sarsın kolları,
Sevgi çiçekleri, açsın dalları,
Bir kalpten bir kalbe giden yolları,
Katan kullar iflâh olmasın Tanrı’m
FİDANBOY, Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 41

DÖK DERDİNİ GEL BU GECE
Dök derdini gel bu gece, düşman olan çatlasın,
Haber sal da nisbet eyle, yâr ellere eller.
Zil takıp da sen oynarken, konfetiler patlasın
Topukların bayram etsin, vur yerlere yerlere...

Yalnız gözün bende olsun, kıvrılırken o beller.
Sazlar seni alkışlasın, neşe dolsun gönüller.
Bayılsın da ayılmasın, seni gören güzeller.
Topukların bayram etsin, vur yerlere yerlere...

Örnek alsın derdi olan, sen onlara aynasın.
Sevenlerin kalplerinde, hep mutluluk kaynasın.
Sade eller, beller değil; her yerlerin oynasın.
Topukların bayram etsin, vur yerlere yerlere...

Kurban olam, o incecik, ellerine güzelim.
Şeker sürem, damak atam, dillerine güzelim.
Kemer değil kol yakışır, bellerine güzelim.
Topukların bayram etsin, vur yerlere yerlere...

Sen benimsin, hiç kimseler, darılmasın ne olur.
O bellere bir başka kol, sarılmasın ne olur.
Dikkat et de incinmesin, kırılmasın ne olur.
Topukların bayram etsin, vur yerlere yerlere...
FİDANBOY, Vedat “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”,  “s. 68 

      KADIKÖYLÜM GÜZELİM

Kadıköy’de gezerken, bir  güzele rastladım.
Çekti beni gözleri peşinden adım adım.
Kanatlandı şu gönlüm, mutluluktan uçuyor,
Hayat sevmek demekmiş geç de olsa anladım...

Kadıköylüm, güzelim, ben bu yerden gidemem,
Seni öyle sevdim ki artık sensiz edemem

Kadıköylüm yolları, yokuş değil dar değil.
Senin için gözyaşı, dökmek bana ar değil.
İstersen vur sinemden, istersen bas bağrına,
Bundan böyle bilesin, kimse bana yâr değil.

Kadıköylüm, güzelim, ben bu yerden gidemem,
Seni öyle sevdim ki artık sensiz edemem.

İnan sensiz geçmiyor, ne saatler ne de gün.
Gelecek yıl geç olur, bu yıl yapalım düğün.
Tut elimden tanıştır, toprağıyla taşıyla,
Eniştesi olayım ne olur Kadıköy’ün...

Kadıköylüm, güzelim, ben bu yerden gidemem,
Seni öyle sevdim ki artık sensiz edemem.

ALDIĞI ÖDÜLLER:
1993, Şairler ve Yazarlar Deneği Şiir Yarışmasında “On Dördünde Çocuksun” şiiriyle, şiir dalında:  İKİNCİLİK;
1994, Geleneksel Akçay III. Şairler ve Bestekârlar Şöleninde ““Mümkün Olsa” şiiriyle şiir dalında: BİRİNCİLİK;
1997, Bestekar Tahir SIRAL tarafından bestelenen “Büsbütün Terk edip Çıkma Dünyamdan” şiiriyle güfte dalında İKİNCİLİK;
1997 ve 2005 Bestekar Ercan Akbay tarafından bestelenen “Sevmek Öyle Kolay Değil” şiiriyle de yine güfte dalında MANSİYON;
2002, Bestekar Evden Kengil’in Uşşak makamında bestelediği “Canımdaymışsın Meğer” isimli şiiri ile İstanbul Üsküdar Musiki Cemiyetinin, 2002 yılında bestekar Selahattin PINAR’ın 100. Doğum yılı anısına düzenlemiş olduğu yarışmada BESTE DALINDA,  700 ü aşkın beste arasında ilk ona girerek ALTINCILIK;
2008, T.C. Kadıköy Belediyesi ve KASDAV işbirliği ile düzenlenen: Sekizinci Kadıköy Türk Sanat Müziği Şarkı Sözü (Güfte) yarışmasında  “ Kim Görse Vurulur Size İnan ki…” şiiriyle,  dokuzuncu Kadıköy Türk Sanat Müziği, Şarkı Sözü GÜFTE yarışmasında MANSİYON;
2009,  “Rüzgar Kanatlı Çocuk” şiiriyle BİRİNCİLİK;
2009, “Kardelensin Kalpte Açtın” şiiriyle de İKİNCİLİK ödülünü almıştır.         
         
VEDAT FİDANBOY’UN ŞİİRLERİNİ BESTELEYEN BESTEKARLARDAN BİRKAÇI:
ERCAN AKBAY, İSMAİL AKÇAPINAR, HÜSEYİN ATMACAOĞLU, BEDRİ AYBARS, UĞUR BAYAR, EROL ERCİŞ, ÖMÜR GENÇEL, TAMER GÜLLÜ, EDVAN KENGİL, MUSTAFA MALAY, MEHMET ONUR, ERTUĞRUL OTTEKİN, TAHİR SIRAL, İLGÜN SOYSEV, ÖZCAN SÖNMEZ, HÜSEYİN SOYSAL, FİKRET YILDIZ, MUSTAFA ÜNAL YILMAZER gibi çok değerli bestekarlarımız, birçok şiirlerini bestelemişlerdir. 
            Bunlardan bazıları TRT. TSM repertuarındadır. Bazıları da Ankara ve İstanbul’daki Türk Sanat Müziği Koroları repertuarlarına alınmış olup, oralarda icra edilmektedirler.
           
VEDAT FİDANBOY’UN ALDIĞI PLAKETLER:
  1. 1994, III. Geleneksel Akçay Şairler ve Bestekarlar, Sanat ve Kültür Şöleni, 28-30 Ağustos, şiir yarışması birinciLİk PLAKETİ;   
  2. 1994, III. Geleneksel Akçay Şairler ve Bestekarlar, Sanat ve Kültür Şöleni, 28-30 Ağustos, Şiir yarışması birincisi olması sebebiyle Kervan Plakçılık  kutlama plaketi;
  3. 1994, Akçay Şiir Yarışması birincilik ödülünden dolayı İLESAM Başkanı Yahya Akengin, başarı ve tebrik plaketi;
  4. 1994 Yılı Akçay Şairler ve Bestekarlar Sanat Festivalinde Söz Yazarı olarak birincilik ödülüne layık görülmesi sebebiyle Necla Ünal, Ana Kültür ve Sanat Dergisi Sahibi, Necmettin Selçuk, Sanat Yönetmeni tarafından  kutlama plaketi; 
  5. 1994 Yılı Akçay Şairler ve Bestekarlar Sanat Festivalinde Söz Yazarı olarak birincilik ödülüne layık görülmem nedeniyle, Türk Müziğine Katkılarımdan dolayı, Musiki Eseri Sahipleri Meslek Birliği( MESAM) Yönetim Kurulu  teşekkür plaketi;    
  6. 1994, Sarıkız FM 95.6 Akçay. Geleneksel Akçay 3. Şairler ve Bestekarlar Kültür ve Sanat Şöleni  Şiir Yarışmasında birinci olmam sebebiyle Ali Mezgil, başarı ve tebrik plaketi;
  7. 1997, TÜTKSAV Türk Dünyası Yazarlar ve Sanatkarlar Vakfı Başkanı, Akçay Geleneksel Şairler ve Bestekarlar Festivali, Güfte Yarışması” ikincisi olması sebebiyle, Yahya AKENGİN tarafından tebrik ve başarı plaketi;
  8. 2005, Konya Selçuk Üniversitesi, Prof. Dr. Kürşat Turgut, Rektör Yardımcısı  “Cumhuriyet’in 81. Yılı Kutlamaları” çerçevesinde Şair, Ozan ve Yazarlar Derneği ile S.Ü. Eğitim Fakültesi “Şiir Şöleni” ne katkı plaketi;
  9. 2005, Eylül, 17-18 Tertip Komitesi Adına Orhan Benli, Belediye Başkanı tarafından İkinci Uluslararası Kalecik Karası, Üzüm Festivaline KATKI PLAKETİ;
  10. 2006, 11-12 Mart 2006 Salihli, 5. SAYAD Yön. Krl. Bşk. Ve Bizim Ece Dergisi Sahibi, Ahmet Otman,  Bizim Ece Şiir Şöleni’ne KATLIM ve TEŞEKKÜR PLAKETİ;
  11. 2006, Osman Karaaslan-Necmettin Selçuk tarafından, 12-14 Mayıs 2006 Simav 11.Şairler Şöleni KATILIM PLAKETİ;
  12. 2006, 09.06.2006  M.Emin Ulu Tokat Şairler ve Yazarlar Derneği Bşk. Tokat Şairler ve Yazarlar Derneği açılışını ve “Geyrasta Bir Şiir Akşamı” nı ONURLANDIRMA PLAKETİ;
  13. 2006, 9-10 Haziran 2006  A.Nasır Haşlak, Gölbaşı Belediye Başkanı III.Uluslararası Gölbaşı Göller-Andezit ve Sevgi Çiçeği Festivaline KATKI PLAKETİ;
  14. 2006, Ahmet Aygün, Belediye Başkanı 13-19 Haziran 2006 Tekirdağ 42. Kiraz Festivali Anısına PLAKET;
  15. 2006, Bünyamin Adacı, Haymana Belediye Başkan, 23-25 Haziran 2006 16. Uluslararası Haymana Kaplıca Festivali ve Kültür Şenliklerine KATKI PLAKETİ;
  16. 2007, 6.Geleneksel Akçay Şairler Bestekarlar Sanat ve Kültür Şöleni Ağustos, 28-30 Kervan Plakçılık tarafından, İkinci Bestenin Söz Yazarı olarak tebrik ve başarı plaketi;
  17. 2007, 6.Geleneksel Akçay Şairler Bestekarlar Sanat ve Kültür Şöleni Ağustos, 28-30, 2. Bestenin Söz Yazarı olarak Şahin Özer tarafından tebrik ve başarı plaketi;
  18. 2007, Türkiye Gübre Sanayi A.Ş. Genel Müdürlüğü Dr. Oktay Vural, Genel Müdür ve Yön. Kurulu Başkanı Türk Şiirine KATKI PLAKETİ;
  19. 2007, 29.04.2007 Sevgi Eser, Saküder Yönetim Kurulu Başkanı, Geleneksel olarak yapılan “Her Zaman Şiir Vardı” programına “Onur Konuğu” olarak katılmam ve “Mabet” adlı kitabım sebebiyle  SANATA HİZMET PLAKETİ; 
  20. 2007, Yeşil Simav Turizm Derneği, Simav 12. Ulusal Şairler Şöleni (11-13 Mayıs 2007) KATKI PLAKETİ;
  21. 2007, Tertip Komitesi: Hikmet Elitaş, İbrahim Şaşma, Deniz Oğuz, Site Yönetimi: Betül Övünç tarafından 27 Ekim 2007 tarihinde Karaman’da  www.turkedebiyati.org tarafından onuncusu düzenlenen “Karaman Şairler Buluşması” anısına TEŞEKKÜR PLAKET;
  22. 2007, 24 Kasım İlesam Başkanı, Nur Ersen,www.birharf.net ailesi adına, İhsan Işık, Okumaca Şarkı Sözü Yarışması’ na“Jüri Üyesi” olarak KATILIM PLAKETİ;
  23. 2008, İLESAM, SAKÜDER işbirliğiyle düzenlenen “ II. Ankara Şiir Şöleni” ne katkıları sebebiyle  TEŞEKKÜR BELGESİ;
  24. 2008, 14.06.2008 Av. Selami Öztürk, Vakıf ve Belediye Başkanı, Kadıköy Belediyesi ve Kasdav Müzik Gönüllüleri işbirliğiyle geleneksel olarak düzenlenen 9. Kadıköy Türk Sanat Müziği Güfte, (Şarkı Sözü) Yarışması, 2008 de ilk on finalist arasında yer almaktan dolayı, MANSİYON;
  25. 2009, 11.06.2009 Av. Selami Öztürk, Vakıf ve Belediye Başkanı, Kadıköy Belediyesi ve Kasdav Müzik Gönüllüleri işbirliğiyle geleneksel olarak düzenlenen 9. Kadıköy Türk Sanat Müziği Güfte (Şarkı Sözü) Yarışmasında Birincilik PLAKETİ;
  26. 2009, 11.06.2009 Av. Selami Öztürk, Vakıf ve Belediye Başkanı, Kadıköy Belediyesi ve Kasdav Müzik Gönüllüleri işbirliğiyle geleneksel olarak düzenlenen 9. Kadıköy Türk Sanat Müziği Güfte (Şarkı Sözü) Yarışması- 2009 da İKİNCİLİK PLAKETİ;
  27. 2009, Sevgi Eser, Saküder Yönetim Kurulu Başkanı., Cumhuriyetimizin 85. yılında Kültür ve turizm Bakanlığının katkılarıyla düzenlenmiş olan “Atatürk ve Cumhuriyet” konulu şiir yarışmasına “Jüri Üyesi” olarak KATKI PLAKETİ;
  28. 2009, 20 Aralık 2009  Sevgi Eser, Saküder Yönetim Kurulu Başkanı, Cumhuriyetimizin 85. yılında Kültür ve turizm Bakanlığının katkılarıyla düzenlenmiş olan “Atatürk ve Cumhuriyet” konulu şiir yarışmasına “Jüri Üyesi” olarak KATKI PLAKETİ; 
  29. 2009, Erzincan, 7 Kasım, Yönetim Kurulu ve Erzincan Belediye Başkanlığı, Erzincan’da Yaşayan Yaşlıları Koruma ve Kalkındırma Derneğinin düzenlediği “Şiir ve Musiki” gecesine  KATILIM PLAKETİ;,
  30. 2010, İLESAM , Millî ve Yerli Şiirler, Türkçemizin güzel, işlek ve sade dilini en güzel işleyen işleyen şair olması sebebiyle TAKDİR PLAKETİ verilmiştir.
Kitap İsteme ve Haberleşme Adresi:
Tirebolu Sk. Esenler Ap: No:33/15
Yukarı Ayrancı/ANKARA
Tel:0312 4217 48 98 
Web: www.vedatFİDANBOY.8m.net

ESERLERİ :
1) 1974, FİDANBOY, Vedat, “SEFİL SAVAŞÇILAR”, (ŞİİR)
2) 1998, FİDANBOY, Vedat, “SEVDA AYLARI”, (ŞİİR)
3) 2004, FİDANBOY, Vedat, “A’DAN ÖNCESİ” (ŞİİR),Devran Matbaası, Şubat, ANKARA İSBN:975-6507-07-1”
4) 2007, FİDANBOY, Vedat, “MABET”, (ŞİİR),  SAKÜDER (Sanat ve Sanatkârlar Topluluğu, Kültür Derneği)Yayınları Yay.No:4, İnkansa Matbaacılık Tic.Lti.Şti, ISBN: 978 -975-00622-3-0
5) 2010, FİDANBOY, Vedat, “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”(ŞİİR), Kültür Ajans Yayınları:Yayın Nu: 76, Kültür Ajans, Tan. ve Org. Ltd.Şti. Konur Sok. 66/9 Bakanlıklar/ANKARA,Tel: 0312 425 93 53, Faks: 0312 419 44 43, BRC Basım, Tirebolu Sok.Esenler Apt.Nu:33/15 Yukarı Ayrancı/Ankara, ISBN: 978 -975-8951-83-3 Tel: 0312 427 48 98, 0532 508 70 14,  wwww.vedatfidanboy.net, e posta:vedatfidanboyotmail.com

KAYNAKLAR:
1) 1974, FİDANBOY, Vedat, “SEFİL SAVAŞÇILAR”,
2) 1998, FİDANBOY, Vedat, “SEVDA AYLARI”,
3) 2004, FİDANBOY, Vedat, “A’DAN ÖNCESİ”, Devran Matbaası, Şubat, ANKARA İSBN:975-6507-07-1”
4) 2007, FİDANBOY, Vedat, “MABET”, SAKÜDER (Sanat ve Sanatkârlar Topluluğu, Kültür Derneği) Yayınları Yay. No: 4, İnkansa Matbaacılık Tic.Lti.Şti, ISBN: 978 -975-00622-3-0,
5) 2010, FİDANBOY, Vedat, “KARDELENSİN, KALPTE AÇTIN”(ŞİİR), Kültür Ajans Yayınları:Yayın Nu: 76, Kültür Ajans, Tan. ve Org. Ltd.Şti. Konur Sok. 66/9 Bakanlıklar/ANKARA,Tel: 0312 425 93 53, Faks: 0312 419 44 43, BRC Basım, Tirebolu Sok.Esenler Apt.Nu:33/15 Yukarı Ayrancı/Ankara, ISBN: 978 -975-8951-83-3 Tel: 0312 427 48 98, 0532 508 70 14,  wwww.vedatfidanboy.net, e posta:vedatfidanboyotmail.com
wwww.vedatfidanboy.net, e posta:vedatfidanboyotmail.com.
Katip Çelebi Sokak: No:2/1 Nisan 2007, Kavaklıdere/ANKARA, 0312 467 16 97 
Cep Tel : 90 535 651 17 85
http://www.antoloji.com/siir/sair/sair.asp?sair=21813



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder